söndag 20 maj 2012

Piffeti piff.

Piffade lite. Gillar inte Headern så värst, men bättre än den gamla. Nöjd med bakgrunden dock.

Såå en liten summering av veckan som gått. Skrev en tenta, hoppas det gick vägen denna gång. Suck filosofiska utsvävningar är inte min grej, konstiga frågor vad det med. Hatar ordet diskutera för och emot efter dessa kriterier.... Är så svårt att veta om det är tillräckligt eller om man har totalt missat poängen.

Torsdagen spenderades på Sandön med bryggutläggning i spöregn, bra med skalkläder kan man bara säga. Höll mig ganska torr. Lite vatten i nacken, dyngsura arbetshandskar och sand är ej en bra kombination. Sen har jag haft träningsvärk i tummen sedan dess, troligtvis för att jag bankade pålar med släggan vars skaft och mina handskar var insmetade med sand och vatten = halt = hålla hårt så man ej prickar pappa istället för pålen.

Silla var självklart med och plaskade runt i det inte alltför varma vattnet. Hon älskar nämligen att söka ruttna gamla barkbitar och pinnar på botten. Hon petar på dem med tassen så de som "flyter upp" och sen sticker hon ned hela huvudet under vattnet och plockar upp dem. Emellanåt var hon på stranden och grävde fallgropar. Sen tyckte jag hon var för blöt och kall så jag platsade henne på altanen, vilket hon nog gillade för just då vräkte den verkligen ned.

Har lite bilder, men inte överförda till datorn så det kanske kommer sen!

Inga kommentarer: